söndag 26 augusti 2018

Nu dricker jag kranvatten igen.

Vill meddela att jag trots det inte kommit något grönt ljus för vårt dricksvatten idag har börjat dricka detsamma direkt ur kran.. Undrar hur det egentligen var med dessa e-coli bakterier!!
Hur som helst jag har bekanta som druckit hela tiden med filosofin blir jag sjuk så blir jag.. Men ingen av dem har hittilldags insjuknat så jag tänkte va fan nu får det vara nog med kokning..
Har heller inte hört om någon större anhopning till sjukhus eller rapporter om sjukskrivna i större utsträckning.. Samt att jag drack vattnet ända fram till larmet kom via sms då borde det redan varit infekterat ett tag..
Får se ifall gåtan blir löst men klart det är bättre men är försiktiga i överkant än att chansa. Vilket liv det hade blivit om kommunen inte varnat om risken fanns så att hålla ryggen fri är alltid bäst..
I lördags var jag och kollade på Åkesson och då intog jag annat flytande som garanterat är fritt från e-coli en stärkande öl.. Men priset 73 kronor för ett glas som kostar 16.50 på monopolet.. Då sitter man inte och sölar mycket..

Uppdaterat 27-08..
På måndagen kom bekräftelsen på lördagens vattenprover. Alla 15 visade negativt för koliforma bakterier. Alltså även de två prover som på söndagen visade tjänligt med anmärkning. Rekommendationen att koka dricksvattnet kvarstår fortsatt.. Nix nu får det vara och jag dricker det i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Kropen trilskas.

 Har fått en slänav någon orkeslös  i kroppen hemvården har fått rycka ut hit lera gånger för assistans.. vad det ärblir det inte bättre får...