fredag 22 december 2017

Köer.

Arkivbild.

Det är inte bara till en av de få bankautomaterna i centrum som finns kvar det är kö i dessa tider.. Jag tar min vana cykeln när jag skall ut och göra något och denna dag var det något in i pipsvängen med trafik..
Jag rörde mig från Änghagens handelscentrum till Nya stadens torg och snacka om bilkö inte minst på Rörstrandsleden.. Undrar dessutom om det går att uppbringa en enda parkeringsplats runt centrum nu vid julruschen, tvivlar på det..
Jag skulle till Apoteket vid torget och det var överkomligt men flera butiker jag kollade in i var det "knôkat" antar till handlarnas stora glädje.. Antar det är detsamma ute vid Framnäs..
Inte så många stånd på torget idag men det blir väl mer i morgon.. Då dagen innan julafton medför att en del är ute i sista stund så icke jag.. Mat och handling hos den statliga butiken är klart likaså tråkiga julklappar i form av pengar också.. Nu fattas bara att fylla magsäcken för att sedan ligga med däst mage..
Julen är på gott och ont men den är vad den är, en del försöker få folk att känna skuld, bry er inte om dem, du har fått kämpa för den och kanske kommer att få kämpa för den efter också..
Väl medveten om att många har en svår tid just nu, svårare kanske än övrig tid på året.. De jag tänker på är ensamstående och barnfamiljer med föräldrar eller delar av föräldrar som måste ta en fylla.. Den ensamstående kan kanske i viss mån hjälpa sig själv men de alkoholdrickande föräldrarna kan definitivt avhjälpa sin situation..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...