torsdag 30 november 2017

Kommun hyr in väktare.

Kommunen har lagt ut upphandling på Väktartjänster och larmcentral till Lidköpings kommun.. Något utöver det polisiära förmodar jag.. Som när man stökar på bibblan eller Sockerbruket.. Samtidigt har man väl ett avtal med polisen..
I polisens omorganisation ska resurserna flyttas till den lokala verksamheten, med större fokus på närhet till medborgarna och fler poliser ute i samhället som följd. Låter väl som en god skrivbordsprodukt! Hur den kommer att stämma med verkligheten får vi väl se.. Om detta redan är satt i verket vet jag inte.. Gäller väl alla polisdistrikt i landet..
I somras såg jag några patrullerande poliser men det var en gång.. Nu är inte jag ute varje timma så jag vet inte, men skall polis och väktare som kommun hyr in på något sätt integrera sina insatser mer än vad som sker nu?
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...