onsdag 5 oktober 2022

Mäktigast??

Ibland får man ägna sig åt absolut onödigt vetande bara för en form av förströelse utan speciell innebörd.. Ett sådant är att kolla på "listor" i form av "mäktiga personer" 🤣 som inte har någons större mening i livet.. Kanske påverkar några av oss men tror knappt att den stora massan låter sig påverkas särskilt av dessa "makthavare".. 🥱
Men nu har man listat personer som i alla fall har många följare om de är seriösare för det är tveksamt..

Mäktigast på Twitter..
1. Carl Bildt
2. Hanif Bali
3. Ebba Busch
4. Ivar Arpi
5. Viktor Barth-Kron

Mäktigast på Instagram..
1. Joakim Lundell
2. Lucas Simonsson
3. Situationer
4. Sveriges Roligaste Barn
5. Therése Lindgren

Mäktigast på Youtube..
1. Familjen Lundell
2. IJustWantToBeCool2
3. Therése Lindgren
4. Samprev2
5. Uppdrag: Mat

Mäktigast på Facebook..
1. Sverigedemokraterna
2. The typical jag
3. Jimmie Åkesson
4. Joakim Lamotte
5. Newsner

Mäktigast på Tiktok..
1. Emil Hehnrohn
2. Kevin Bang
3. Vad är problemet?
4. Sam Pettersson
5. John Hedin

När jag kollar dessa namn så ser jag att känner nog inte igen många.. Men min generation hade andra favoriter och ett fåtal av dem finns här, kanske inte ens favoriter..
Inte några goda praliner enligt mitt sätt att se.. En av favoriterna jag hade tillhör nästan stenåldern och det var "Torsten Ehrenmark", som hade bland annat Sommar på radion.. Har inte hittat någon lika intressant pralin sedan, bra har det funnits men Torsten var speciell.. Troligen okänd bland många..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Framtiden med pension

Läser en del åsikter om pensionen att vi skall göra si eller så.. Klarar du av det så det viktigaste är att arbeta ett helt arbetsliv och ...