onsdag 27 mars 2019

En kopp kaffe.

Jag får nog snart fixa mig en ny kaffebryggare såvida jag inte börjar med kok-kaffe, men det blir det troligtvis inte..
Har gått och sneglat på de där kaffe-kapslarna men då får man vara beredd på att betala betydligt mer för kaffet.. Och jag tycker det systemet jag har nu med en vanlig kaffebryggare har fungerat bra..
Pengarna först: Vanligt bryggkaffe kostar i runda slängar en krona koppen, räknat på att du får 40 koppar ur ett paket för 40 kronor.. Men det var ett tag sedan jag betalade 40 kronor för ett paket kaffe, har till och med betalat hälften, inte så vanligt men runt 30 kronor är mer vanligt.. Men nu har man börjat med ofoget att ha 450 gram i kaffepåsarna..

Kapselkaffet är dubbelt så dyrt, 16 koppar för 50 kronor betyder cirka 3 kronor per kopp, men det finns både dyrare och billigare kaffe. Det är dyrt om du ska njuta av den hemma..
Jämför man ordinarie priser så blir kapslar betydligt dyrare och du får en drös med tomma kapslar också..
Priser på bryggare är väl inte så olika såvida du inte väljer en vanlig plasttratt typ Melittabryggare då kommer du billigt undan, men du får koka upp vattnet och stå och hälla i det..
Det får nog bil en kaffebryggare, vann en Moccamaster bryggare för strax under 2000 kr den har fungerat bra.. Får fundera ett tag till..

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.