tisdag 28 november 2017

Säljrekord.

Som vanligt höjdes det röster för att bojkotta en köpfest som denna gång var "Black friday" och som vanligt gav folk tusan i uppmaningen..
Tvärtom satte Black Friday ordentlig fart på konsumtionen. Under ett dygn uppskattas svenskarna ha handlat för över fem miljarder kronor, enligt en färsk undersökning.. Och varför skulle vi inte handla?
Var tredje svensk köpte något under Black Friday-rean. Totalt uppskattar svenskarna att man handlade för drygt fem miljarder kronor fredagen den 24 november som sagt, en ökning med 46 procent jämfört med i fjol. Det visar en undersökning från Postnord..
- Alla trodde att det skulle bli rekord, men att det skulle bli så här högt tryck tror jag ingen kunnat drömma om, säger en chefsanalytiker på Postnord..
Kanske detta kan ta udden ur samma tjafs varje gång det är köpdagar.. Vi vet om att det är handlarnas ide detta och att vi i vissa fall blir lurade att köpa onödigt och kanske många gånger inte billigare..
Men varför skall man vara så jäkla klok varje gång, en del av nöjet är väl att komma hem med något man inte direkt behöver bara för nöjet att handla och träffa folk..
Köpte ett fotbad med massage som jag ännu inte använt, inget jag absolut behöver men ändå nu har jag det.. Någon "elcykel" blir det inte, använder den som drivs med enbart benkraft så länge jag orkar.. När jag inte orkar längre får det väl bli typ permobil.......

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...