fredag 13 maj 2016

Sänkt hastighet på 184:an

Kan bli en verklighet i framtiden om Trafikverket får som de vill..
Jag kommer ihåg precis efter man byggt den nya Skaravägen(184) då följde jag med min äldre bror som hade en Dodge Dart med automatlåda årsmodell kommer jag inte ihåg, men troligen en femtio-talare.. Då var det fri fart och han pressade upp bilen i nästan 200 km/t, då var jag rädd..
Men det var tider innan Trafikverket började att härja på våra vägar med allehanda föreskrifter. Finns det inga pengar så sänk hastigheten.. Det går alltid att hänvisa till hur många liv det statistiskt räddar..
Nu är det fartkameror på 184 och man snackar om att sänka till 80km/t, det kunde man göra efter man satt upp fartkameror, annars hade efterlevnaden varit noll.. Vägen är för bra för 80 km/t, rent löjligt.. Där det inte sitter kameror lär hastigheten inte förändras mot vad den är nu..
Och orsaken till att sänka till 80 km/t? Jo det räddar statistiskt liv..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...