onsdag 9 mars 2016

Power Big Meet mässa 2016.

Då börjar det närma sig för motorintresserade, mestadels de som gillar amerikanska muskelbilar.. Vårmarknaden i Lidköping 2 april ger t.ex. flera unika glidare/muskelbilar. Äger du en intressant USA-bil och vill visa upp den på Nordens största inomhusmarknad? Hör av dig skriver man.
Power Vårmarknaden i arenan i Lidköping lördagen 2 april är norra Europas största inomhusmarknad inom bilhobbyn. Men kom dock inte dragande med loppisprylar ber man, det vill vi inte ha där..
Har nog varit där de flesta gångerna trots jag inte äger någon sådan bil, blev uppväxt med dem genom min bror som hade mängder av dem och jag kommer ihåg särskilt en av dem, en Dodge, vet inte beteckningen men jag har ett svagt minne av att den hade en automatlåda i form av en knappsats på vänster sida av ratten intill dörren.
På den tiden fanns det fortfarande vägar med fri hastighet och min käre bror tog mig då ung och vacker på en åktur jag inte senare upplevt.. Tror vi låg på en hastighet av runt 200 km/t, minst.

Nackdelen brukar vara parkering. En del av pareringsytan brukar vara blockerad av visningsbilar vilket gör det ännu mer trångt, gäller att komma i tid... Det har varit så trångt att räddningstjänsten haft svårt att ta sig fram i området. Får se hur detta år blir.. Är inte inträdet alltför saftigt blir det ett besök..
Här är från mässan tror det var 2014 och en del av ytan.. Snälla ta inte 20 spänn för en kopp kaffe..

Arkivbild..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...