lördag 19 mars 2016

Den stora dagen B som i bandyfinal.

Personligen har jag inget större intresse för någon sport, men det vore nästan tjänstefel att i denna stad inte nämna denna stora FINAL dag i bandy.
Får se när man går ut på torget idag, det kanske är folktomt... Läser i NLT att Villa supportrar skall samlas i en nattklubb mitt på dagen som heter slakthuset klockan 12, för att därifrån marschera till Tele2 arena. Slakthuset är öppet för Villasupportrar från klockan 12 på lördagen. Vid 15-tiden är det dags för gemensam marsch mot arenan.
Lördag 19 mars
11.00 Damfinal
16.00 Herrfinal
20.00 Bandygala (Annexet)

Naturligtvis kommer jag att följa finalen på TV fattas bara annat, kan ändå ursäkta mig med att jag varit på en final live, den mot Ljusdal, var väl 1976!!
Det är bara att hoppas att vi kan gå fram söndag och hylla våra hjältar.. Som vanligt är det så att endast en vinst räknas, en andra plats ses som en stor förlust trots det är starkt att komma till final.
Men det är klart att det vore stort om det i media stod när man skriver om Villa nästa år, "svenska mästare i bandy"...

Nopp inte den här gången heller, undrar om man får uppleva ett guld.

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...