lördag 30 januari 2016

El Giganten bluff.

Ni är väl luttrade vid detta laget men det skadar inte ändå att varna..En gyllene regel är att om man ber om t.ex. känsliga uppgifter som kontokortsnummer, se till att ni är hundra på vilket ni har att göra med. Avbryt gärna och ring upp.
"Den senaste tiden har falska erbjudanden och undersökningar, som ser ut att komma från elektronikföretaget Elgiganten, florerat via mejl och sms. Nu varnar företaget allmänheten att inte klicka vidare på länkar i meddelanden då det inte har någonting med utskicken att göra.
"Det här är olovligt utnyttjande av vårt varumärke och en brottslig handling. Vi följer upp varje enskilt fall och vidtar åtgärder men det är otroligt svårt att få stopp på. Just därför är det så viktigt att människor är uppmärksamma", säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten, i ett pressmeddelande."


Det är otroligt vad man försöker därute. Jag har en "slask-epost" som jag kommunicerar med omvärlden med och den är fylld av skit, dess "spam-avdelning" innehåller runt hundra poster i veckan. Sedan har jag min som jag aldrig lägger ut mer än till vänner och anhöriga.. Det kan komma något dit också men då kanske två i veckan.
Öppnar aldrig spam post utan klickar i rutan för "samtliga" och raderar osett. Kan ju missa något som på något sätt hamnat där och som inte skall vara där, men den risken får man ta..

Konsumentverket om spam.

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...