söndag 1 november 2020

Fritös med varmluft.

 Råd o Rön menar att varmluftfritösen för t.ex. pommes frites  kan utmana oljefritösen så är det väl bättre ur kalorivinkeln också.. Men som med alla maskiner finns det bra och dåliga maskiner.

Bäst i test blir OBH Nordica för 1718-2045 kr.. Och sämst blir en som heter "Princess" för1319-1399 kr.. Själv äger jag ingen och tänker nog inte skaffa mig helle för jag använder mig inte av pommes strips så ofta och de gångerna jag gör det blir det i ugnen, även där utan olja.. Behöver en ny kaffebryggare istället då min nivarande börjar tappa farten.. Har visserligen den primitiva melitta-tratten om det skulle slå helt stopp, blir i alla fal varmt bryggkaffe om man har det.

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...