tisdag 27 oktober 2020

Vård på hemmaplan.

 Tänk vad lätt det går när undersökningar för vården sker här i stan..Har varit på röntgen här i Lidköping och det var inga som helst besvar i förhållande om jag skulle fått resa..

Skall även få en MR röntgen för att en anhörig avled i en demenssjukdom och man vill kolla.. Där fick jag valet om jag kunde tänka mig att få röntgen utförd var som helst i länet eller om jag ville avstå från remissen..

Så lätt ska de inte få att jag avstod, så jag tackade nej som var ett alternativ till att resa långt, men då "hotade" de med lång väntetid men i gengäld så blev det röntgen här i stan eller som längst till Skövde..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...