måndag 10 juli 2017

Succé, fiasko!!!

Då har det börjat dyka upp lite "fakta" runt Power meet träffen och den första "fakta" som kommer är enligt media om krögarna på torget..
Själv trodde jag att det var en bra affär för dem på torget, men tydligen icke.. Får man tro media så var det nära katastrof och det är något som tog mig med överraskning.. Tydligen räckte inte besökarna där till mer än ca hälften vilket betyder förluster för krögarna.. Man vill nu ha kompensation från kommunen för enligt dem "hutlösa" hyreskostnader för hyra per kvm.. Man säger också att man blev "lurade" av skriverierna om att det kunde bli uppåt 80 000 besökare.. Trodde aldrig på denna summa och som näringsidkare måste det väl vara rådigt att ligga i underkant av beräknad mängd folk än i absolut topp..
Förstod heller inte hur krögare som hade sin ordinarie servering vid torget kunde köpa plats på torget, det faller tillbaka på dem själva och ingen annan.. Att kommun eventuellt tog överpris är en sak, men ingen tvingade dit dem och det är alltid en risk man tar.. Väder och antal besökare är som en rysk roulett..

Och Succé då? För mig och många med mig vara evenemanget en framgång, inga domedagsbasuner hördes, det som var är det som jämnt följer i spåren av stora evenemang.. Får se om vi får info om hur själva huvudattraktionen gick, om den kan räknas som succé eller något annat.. Hur många som betalade inträde till flygfältet..
Hur det blir nästa år är väl inget man bryr sig om så mycket, det som blir det blir.. Kanske det återvänder till Västerås igen, så då får väl Lidköping fixa andra evenemang.. Själv förbrukade jag ca 700 kronor på detta.....
Vill ni se detta igen på TV så kolla ikväll klockan 20.00 och förresten angående krögarnas åsikt om hög hyra på torget så är tydligen priset satt efter Almedalsveckan.. Där skulle jag aldrig sätta min fot och kollade inte ett enda program på TV därifrån, urtråkigt..

Till den som skriver i "Fria ord" idag om folkomröstning för ett nytt Power meet och eventuella sprickor i broar vill jag bara framföra... KRYP LÄNGRE IN I DITT TRÅNGSYNTA HÅL...

Inga kommentarer:

Blockad.

 Nu när det övertidsblockad för vårdpersonal och naturligtvis får Lidköpings sjukhus i vanlig ordning dra det kortaste strået då avdelningar...