söndag 9 juli 2017

Då var det över

och menar då Power meet.. För min personliga del så kan jag bara meddela att jag haft mycket roligt. Många sinnen har njutit, t.ex. de som är kopplade till ögat, örat och inte minst magen.. Så har man fått ett litet "cykel-arsle" också så mycket som flängt med den..
Talade med folk som sade att det under lördagen skulle varit nästan 25 000 ute på fältet, sant eller inte, vi får se om det publiceras något facit..
Man får hoppas att de som slitit med detta nästan dag och natt får kompensation, men man har väl ingen högre timlön om det räknas på antal nedlagda timmar förmodar jag.. Om det kom 4-5000 på torsdag, fredag har jag inte hört men säg ca 10 000 och då lördag ca 25 000.. Det skulle göra ungefär 40 000 under dessa dagar.. Långt ifrån de 80 000 man har skrivit om i media, men ändå.. Något som var mycket glädjande var att belackarna kom på skam..
Vet heller inte om den ordinarie handeln förutom de som serverade mat har gjort några större förtjänster vi kanske får läsa om media vill ta fram fakta.. Det finns nu facit i alla fall för butikerna och man lär sig för eventuell framtid.. Något mer evenemang som samlar 40 000 blir nog svårt att få till stånd då många bara är endagars evenemang..
Nästa är väl Hjulafton/HD-träff det brukar dra folk men inte i detta format.. Men jag vill passa på och framföra ett stort och beundrande tack för att alla inblandade genomförde detta på ett utmärkt sätt.. Enda smolken för mig var att ordningsvakter gick omkring i Stadsparken och hindrade folk att ta med sig en öl ut när man lyssnade på Meduza, korkat.. Att se mellan fingrarna någon gång kan väl inte vara en dödssynd, men det finns för många paragrafryttare..
I morgon ser torget ut som vanligt i princip öde och tömt på folk.. Då är vi tillbaka i vardagen.. Här tar man nu ner tälten..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...