onsdag 28 juni 2017

Motorfesten närmar sig.

Vet inte hur ofta jag tjafsat om nästa veckas motorfest men jag tycker det skall bli sååååå roligt..
I motsats till gnället i t.ex. "Fria ord"(fånge i mitt eget hem) jösses så är jag beredd på trafikproblem, nedskräpning, kolla bara efter nyårsfirandet på torget, men någon påverkan på miljön är ju bara löjligt och tro att max en veckas bilåkning skulle få för oss.. Se varje dag på Ringleden och den massiva trafik som förekommer där..
Nu har det varit miljörankning och Lidköping råkar ha fallit där, so what?
Håller man koll på luften i skolor och i ålderdomshem t.ex. och att dessa får näringsriktig mat så löser sig det mesta andra till slut..
Så här ser ni en som skall njuta av motorfesten till fullo och dricka både en och två öl på torget.. Trots gnället från vissa stugor som inte kan unna andra intresserade några dagar nöje.
Har sett ett ökande antal(tror jag) husbilar i stan.. Undrar om de redan är här för festen eller om det är vanliga turister.. Satt och fikade på COOP Änghagen och en hel drös med husbilar drog förbi både på Ringleden och på området..
Ta det som en fest och förstå att allt som drar stora folksamlingar för med sig en negativ svans.. Vill ni inte ha det så ordna en virknings-tävling i Stadsparken med dragspelsmusik..

Inga kommentarer:

Framtiden med pension

Läser en del åsikter om pensionen att vi skall göra si eller så.. Klarar du av det så det viktigaste är att arbeta ett helt arbetsliv och ...