fredag 26 april 2024

Framtiden med pension

Läser en del åsikter om pensionen att vi skall göra si eller så.. Klarar du av det så det viktigaste är att arbeta ett helt arbetsliv och att arbeta på en arbetsplats med kollektivavtal.. Det är just vad jag klarade av och de sista 15 åren i Norge därför fick man jobba till 67 år där för att fite pension även från Norge..

Så med svensk grundpension, en liten skvätt från typ ATP pension plus norsk pension så har jag tryggat en relativt gott levnadsmönster där jag inte behöver bekymra mig för mycket för att klara mina ekonomiska förehavanden.. Men man får inte vara korkad utan se till att det inte rusar iväg med kostnaderna när samhället ser ut som det gör..

Beundrar dem som i princip får koka soppa på spik där det är ett konststycke att få månaden att gå ihop, att många ändå lyckas.. 

Så att man på ålderns höst kan leva ganska drägligt är vad man kämpade för och att blivit begåvad med tre barn gör inte saken sämre..

Något man inte tänker så mycket på under ens mest aktiva värld då man har fullt upp med att bara leva då man får ta problemen när de kommer.. men framtiden finns alltid där närvarande..

Därför önskar man som det sjungs det vore gott om barna finge ett glas öl..

 Google.

Inga kommentarer:

Kavrg-brist.

  Kvarghyllorna ekar tomma i flera matvarubutiker i Lidköping.. Ingen hade räknat med en sådan stor efterfrågan på just kvarg  – Det är bris...