måndag 22 maj 2017

Pinchos.

Brukar ha som vana att pröva varje nytt matställe som öppnar i stan, fikaställen som restauranger och denna gång blev det Pinchos.. Tog ett tag innan man kom till skott men som ni vet, bättre sent än aldrig..
Och vad var upplevelsen då? Maten var helt ok även om den var i form av "Tapasrätter" d.v.s mycket små portioner så man fick beställa fler sorter..
Tur att en av mina pojkar var med för det fodrades en app inte för att boka bord det gjorde jag genom datorn, men för att beställa maten från menyn, hade du ingen mobil bistod restaurangen med en, men en app måste du ha..
Där barkade det åt skogen för mig direkt jag hatar de flesta appar men sonen med sin iPhone fixade fram den lätt och vi kunde beställa.. Vi tog sex tapasrätter tillsammans och grabben öl, jag laglydigt en Pepsi Cola.. Plus en marängsviss till efterrätt.. och man blev faktiskt mätt.. Om än inte proppmätt men det behövdes inte..
Betala kunde vi göra via mobilen eller direkt vid bordet genom en vanlig kortterminal och kostnaden var 433 kronor för oss två.. Var väl inte så farligt men det beror på vad man jämför med..
Betalade med Visakort de 433 kronorna en summa som jag fick slå in på terminalen och därefter min kod.. Fick kritik av min grabb som sade att när du anmodas slå in kostnaden av maten så räknar man med dricks, annars slår de in den själva fick jag höra.. Ingen aning om detta, sorry personalen :)
För de yngre eller de som är hemma med att knappa på mobilen är det säkert bra, men jag kommer endast gå dit igen i sällskap med en som har appen och fixar detta åt mig..
Inredningen i förhållande till den gamla restaurangen "Strand" var helt annorlunda och baren i "top floor" var inte öppen för allmänheten ännu, men man kunde tydligen hyra den..

Pinchos historia finns att läsa här..

Inga kommentarer:

Framtiden med pension

Läser en del åsikter om pensionen att vi skall göra si eller så.. Klarar du av det så det viktigaste är att arbeta ett helt arbetsliv och ...