onsdag 12 april 2017

Nu bygger man om Skattehuset

Jag trodde det delvis skulle bli ett trygghetsboende i gamla Skattehuset men tji fick jag, blir väl till att kolla vad som finns där då.. AB Bostäder som äger huset planerar för 29 lägenheter där tio av lägenheterna skall gå till studerande på Campus.. Det skall bli från ett rum o kök till fyra rum o kök, där vare sig ett eller fyra rum är av intresse för mig.. Får se troligen går detta fina läge mig förbi och det blir att bo kvar på Stakegatan.. Går det också..
De som skall ta hand om byggnationen heter "Porjektlaget".. Som jag trots mina 35 år i byggsvängen aldrig hört talas om, men de behöver inte vara sämre för det.. Men jag vet inte hur de arbetar för kollar man upp dem står det en anställd!! Om de i sin tur lejer in byggnadsarbetare.. Det är väl något som AB Bostäder har koll på och att det inte kommer någon överraskning i spåren..
Nu blir detta åter en byggplats men tydligen inte med Serneke, såvida inte Projektlaget har ett samarbete med dem..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Blockad.

 Nu när det övertidsblockad för vårdpersonal och naturligtvis får Lidköpings sjukhus i vanlig ordning dra det kortaste strået då avdelningar...