tisdag 25 oktober 2016

Biljakt i Lidköping.

Vild polisjakt igår kväll, på en bil rakt utanför där jag bor på Kinnegatan.. På väg in när jag hör sirener som närmar sig från rondellen-hållet Jungmansgatan/Rörstrandsleden.. Där kommer det flera polisbilar efter en bil med sirener och blåljus..
De verkade inte ha något större besvär att haka på.. De fortsatte förbi och jag tyckte det svängde vänster vid Tändsticksfabriken.. Kunde inte riktigt se dit bort utan att ställa mig mitt i vägen och där vågade jag inte ställa mig just då..
Kunde senare läsa att han tydligen brakade in i en husvägg på Majorsallén. Och att det hela startade i höjd med Skara Sommarland, där färden gick genom Lundsbrunn och tog slut i Lidköping..
Mannen som körde hade inget körkort och misstänks vara drogpåverkad och en räcka andra anklagelser som grov olovlig körning, vårdslöshet i trafik och inte stannat när poliser gav tecken för det..
Som han troligtvis inte bryr sig ett skit om och heller inte om det eventuella straff han får..

Inga kommentarer:

Willys.

 Tydligen så pyr det av missnöje i Axfood. Nu vädrar flera handlare kritik mot koncernens interna villkor – samtidigt anklagas ledningen fö...