lördag 18 juni 2016

Vattenfestival 2016.

Idag var jag och kastade några blickar på vattenfestivalen men stannade inte så länge att jag följde några evenemang..
Det blev att kolla "stånden" på torgbron och en sväng för att kolla båtarna, mycket mer blev det inte.. Såg att man uppträdde på scenen man satt upp nere vid Lidan och en del andra arrangemang.. Blev en sväng i vanlig ordning på torget och denna gång inköptes det lite jordgubbar..
Lite priskrig på svenska jordgubbar, från 40 kr/litern ner till tror det var 15 kronor.. Man sade att jordgubbarna antingen kom från Blekinge eller från Råda.. Har bara en känsla av att jordgubbarna smakar inte som de gjorde under min ungdom, vad jag kommer ihåg. Då har jag för mig att en jordgubbe smakade JORDGUBBE.. Nu har det insmugit sig en fadd smak..
Inbillning eller inte, det är den känslan man har.. Något som däremot inte var inbillning var vädret.. Men jag vet inte om man skall vara missnöjd, visserligen mulet men ändå behaglig temperatur och inget regn så länge jag var ute..
På bron hade man slagit upp tält och det visades även båt för trollingfiske och aktiviteter från friluftsfrämjandet.. Kommun med AB Bostäder var på plats samt en tävling för de yngre om att slå knopar.. Samt att spela "sänka skepp".. Vår kära räddningstjänst ställde upp med allt de hade för dagen så om ett larm kommit hade det blivit att dra..

Var där på förmiddagen då började väl folk att strömma till.. Men att jämföra med när Ostindiefararen var här, inte en chans.. Vi får väl läsa om vad lokalmedia skriver..

Inga kommentarer:

Framtiden med pension

Läser en del åsikter om pensionen att vi skall göra si eller så.. Klarar du av det så det viktigaste är att arbeta ett helt arbetsliv och ...