lördag 30 mars 2024

Fler elsparkcyklar.

 Vi skall tydligen begåvas med en knippe nya elfordon eller elsparkcyklar som det heter..

Antalet elsparkcyklar mer än fördubblas i Lidköping i år.. På torsdagen anländer 100 nya fordon klara att använda.. Men nya regler kommer att införas.. Som det meddelats om innan..

"Inför denna säsong har vissa förändringar av upplägget gjorts, detta efter inkomna synpunkter från allmänheten.. En av dessa är att så kallad hybridparkering införs i centrumkärnan. Det innebär att all parkering här hänvisas till cykelställ eller annan anvisad plats. Det är bara på dessa platser som kunden kan avsluta sin hyra, skulle cykeln ställas på annan plats kommer hyran alltså fortsätta att ticka.."

Låter märkligt  som sagt, kommer man inte kunna ta fordonet hem till dörren då och lämna den där❓Låter en del kontraproduktivt‼️ Vem vill ta ett fordon om man inte kan ta det hela vägen hem utan till bestämda avställningsplatser som kanske inte alls passar❓ Eller hur är det tänkt😎

Bryr mig inte då jag köpt in en permobil som jag har med mig vart jag skall och kan praktiskt ta mig fram på flera ställen många av dem inomhus t.ex. i butiker.. Fast jag brukar mestadels parkera i nära anslutning och gå in i butiken..

 

Inga kommentarer:

Kropen trilskas.

 Har fått en slänav någon orkeslös  i kroppen hemvården har fått rycka ut hit lera gånger för assistans.. vad det ärblir det inte bättre får...