lördag 20 augusti 2022

Populärt på Systembolaget.

Tyvärr har det blivit lite mindre av öl nu för tiden på grund av medicinering, men lite kan jag svälja ner och kollar man vilka som tydligen är mest gångbara finner man
1. Norrlands Guld export
2. Mariestads Export
3. Falcon Export
4. Ey'bro
5. Sofiero Original


Har väl smakat alla utom Ey'bro som jag inte ens hört talas om men det är väl inget att hänga läpp över. 😎

Så den andra drycken (vin)som många sölar i sig som jag ännu mindre kan häva i mig enligt förordning har väl fått i mig något eller några glas.. Här de mest sålda:
1. Il Barone Rosso
2. Côtes-du-Rhône Reserve
3. Lisa 1503
4. Umbala
5. GW:s låda


Här är det värre inte vad jag vet smakat någon av dessa märken hört talas om GW:s låda genom reklam men aldrig provat.. Är långt ifrån grisfesterna i Spanien när det begav sig, inte nykter en dag.. Få väl leva på de minnen..
Så det var länge sedan jag besökte den statliga butiken redan lite innan covid började, de stänkare jag förtärt har man varit vänlig att bjuda mig då man vet att det är ofarligt, ber inte om mer. 😁 Så kära butik min närvaro blir nog inte stor..
Arkivbilder.

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.