söndag 3 juli 2022

Ölfester.

Visste att Bustad Brewing hade/har något man kallar för "Beer garden" på sin innegård men de är tydligen inte ensamma om ölfester..
Läste att alla med inträdesbiljett kunde provsmaka olika ölsorter på innergården till Mellbygatans så det är tydligen inne nu och det gäller att passa på innan nästa pandemi av covid bryter ut.. Troligen hinner man med Power Meet också kanske med några öltält i gnällbältet Lidköping för denna form av engagemang som man påstår stan är.. Men inte från mig i alla fall..
Som sagt så tror jag Bustad Brewing har haft/skall ha något liknande där folk under avslappnande förhålanden få provsmaka öl.. Sist jag var ute och tog en öl fick jag slänga ut ca 70 kr(50cl) och en sådan sveper man snart så det blir inte många.. 😁

Nog läskar det med en kall öl i handen som man låter rinna ner i strupen, ännu mer vid denna värme som var/varit..

Arkivbilder.
Uppdaterat 2022-07-31..
Dessa "fester" fortsätter tydligen på detta tema för nu har man åter låtit folk smaka denna ljuvliga dryck.. Vad det kostar vet jag inte men det är inte gratis, det vet jag.. 😎

Inga kommentarer:

Blockad.

 Nu när det övertidsblockad för vårdpersonal och naturligtvis får Lidköpings sjukhus i vanlig ordning dra det kortaste strået då avdelningar...