lördag 15 december 2018

Fast i en hiss.

Hissen slutade att fungera med mig i, hur mycket jag än tryckte så ville den inte som jag.. Till slut tryckte jag på larmknappen för att se vad som hände..
Hörde ett telefonnummer som slogs men ingen svarade så då tänkte jag ringer 112 och fråga hur jag skall göra Hon tog uppgifter och skulle återkomma, men det tog ca tio minuter så var räddningtjänsten där och öppnade dörren för mig, lätt som en plätt..
Medan jag stod och väntade svarade en dam efter jag tryckt på larmknappen och sa att hon skulle kontakta en tekniker det var bara att vänta en stund..
Men då hann räddningstjänsten före och åtgärdat, tack för det.. Sedan tog det en knapp halvtimma så ringde teknikern och frågade om jag satt fast i hissen men jag sa som det var.. Då var jag ute och handlade lite lördagsmys....... Något skall man väl ha efter en traumatisk upplevelse :)

Inga kommentarer:

Satsningar på försvar.

  Försvarets budget ska ökas med 52,8 miljarder kronor fram till 2030, föreslår Försvarsberedningen.. Satsningarna ska bland annat gå till u...