måndag 27 augusti 2018

Vill egentligen inte skriva om det!!

Satt och funderade över om denna nederbörd fortsätter in på vintern, då kommer kommunerna att få det jobbigt och får sätta till alla klutar och vi får det svårt att sticka ut näsan..
Cykel kan jag låta stå kvar i cykelförrådet och ut och trava lite försiktigt.. Förra vintern dröp jag i backen för is under snön med sjukhusbesök som följd så jag går ovanligt stelt vid snö på trottoaren vilket påverkar ben och fötter negativt.. Kan inte påstå att jag längtar dit precis..
Även om vintern kan vara vacker så kan den vara ett helvete också.. Jag kanske har så jag kan hyra en "bungalow" under några vintermånader men är alldeles för hemma-kär till mina anhöriga så det skulle bara bli en enda lång längtan.. Då tar jag det obekväma här hemma.. Vem vet, det kanske inte blir något särskilt med snö..
Har ingen bil så denna situation kommer jag inte i men man kan vare sig cykla eller promenera då man många gånger måste ge sig ut på vägen speciellt då flera skiter i att skotta medan andra sköter det perfekt..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.