lördag 30 september 2017

Näsblod.

Skit ockiså en åder brast i näsan med kraftigt blodflöde som följd och naturligtvis hände det på natten..
Efter att ha försökt stoppa det så insåg jag det meningslösa och ringde 112, där försökte man att jag skulle ta till olika knep först, men jar ringde snart upp igen och då ansåg de att det kanske är bäst att sända en ambulans..
Det var ju inget prioriterat ärende så ambulansen tog väl runt 45 minuter, det var långa minuter för en som redan var skärrad. När väl ambulansen kom så meddelade de att åka till akuten i Lidköping var ingen idé med näsblod för där fanns ingen tillgänglig öron-näs-hals läkare så det blev att köra in ett "tampongliknande" föremål i näsan som de blåste upp lite vilket inte kändes något vidare..
Sedan skulle man vänta ca 32 timmar och då åka till akuten i Skövde, där har jag nu varit och tagit prover och "bränt" i näsan, får hoppas på bättre tider nu..
Man kan hantera mindre blödningar i näsan sägs det här i stan men inga av det lite större arten.. Själv vet jag att jag var på Guldvingen för en fyra-fem år sedan och fick näsan "svetsad"...... Den andra näsborren då..

Inga kommentarer:

Kavrg-brist.

  Kvarghyllorna ekar tomma i flera matvarubutiker i Lidköping.. Ingen hade räknat med en sådan stor efterfrågan på just kvarg  – Det är bris...