torsdag 8 juni 2017

Telia stänger ner Discovery

eller har inte tillstånd att sända deras kanaler längre.. Vi som bor hos AB Bostäder har ju Telia genom dem då de har ett avtal med Telia.. Vi blir alltså av med dem nu.. Personligen har jag inte mycket till övers för Discovey network företaget då de inte verkar bry sig så mycket om vad folk tycker utan gärna vill ge andra skulden för misslyckandet, utan att förstå att de har del i det hela också..
Men det har inte så stor betydelse nu när vi blir drabbade och de ersättningskanaler vi får av Telia är skrattretande, medan jag kollade på en del av kanaler som nu försvann på kanalpaket "stor" så kan jag påstå att INGA av de kanalerna som erbjuds röner något som helst intresse..
Väntar ett tag och ser hur det hela utvecklas sedan får man agera.. Jag skall se på Tour de France vilket går på Eurosport då får det bli Eurosport play och ta bort kanalpaket stor från Telia som ekonomisk kompensation.. Fungerar inte det får det väl bli parabol som jag sett andra har här.. Eller kolla om det finns andra alternativ, finns något som kallas "Stadsnät" tror jag..

Inga kommentarer:

Satsningar på försvar.

  Försvarets budget ska ökas med 52,8 miljarder kronor fram till 2030, föreslår Försvarsberedningen.. Satsningarna ska bland annat gå till u...