fredag 16 december 2016

Hyreshöjningar Lidköping.

Fick min hyresavi för någon dag sedan och förstod att det var klart med hyrorna för Lidköping och AB Bostäder..
Förhandlingarna strandade och medlare tillsattes och nu är man överens om att höja hyrorna, naturligtvis..
På min tvåa på ca 61 kvm gjorde det ca 90 kr/m med höjningen på 0,78% och med i det är knepigt nog en höjning på 0,15% för öppen fiberlösning.. Och vanlig ordning ekar NLT till förmån för kommunalt bolag: "– Det är en fördel för hyresgästen som kan teckna avtal med fler leverantörer," säger AB Bostäders vd.. Det var ju en tröst att veta, då är det väl ingen kostnad?
Höjningen blev på 0,78% av någon anledning där AB Bostäder yrkat på 1,8% och Hyresgästföreningen på 0,25%, där det verkar som om bostadsbolaget fick ge efter lite mer, men vi får dock en höjning..
Varför vi skall betala för en ny fiberlösning begriper jag inte.. Nu meddelar Telia också att man höjer sitt abonnemang för Viasat, då kostar kombinationen "stor med Viasat 779 kr/m" så det blir att säga upp Viasat.. Ovanpå det så höjer man alltså hyran med 0,15% för fiber.. Möjligheten till att slopa hela tv-paketet och bara behålla de kanaler som erbjudes med hyran finns ju också, får se..
Men nu vet vi att åter höjs hyran och det blir för mig 90 kronor mindre att ta av varje månad för min pension lär inte höjas snarare tvärtom..

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.