lördag 23 april 2016

Jätteloppis-besöket avklarat.

Tusan vad kallt det var idag i vinden, rös i hela kroppen när jag cyklade till loppisen i arenan.. Men klockan var bara strax innan tio så solen hade inte börjat värma ännu.. Tänkte jag skulle hänga på låset för jag var rädd för en enorm anhopning..
Men så var inte fallet, en hel del folk var det men i och med gratis inträde så gick det mycket snabbt att komma in.. Och väl inne gjorde 20 kronor för en kopp kaffe att snålvargen i mig avstod från fika..
Vid tiotiden var det som sagt en del folk men inte så att det var trång och även om det var många bord på loppisen så var det en relativt stor yta tom, där stod "hoppborgarna" för barnen men det blev yta över ändå..
Brukar sällan hitta något på loppmarknader då jag har svårt att koncentrera mig vad jag vill ha.. Men denna gång blev det napp.. Är en flitig läsare av frans-belgiska album typ Tintin, Asterix, Spirou, Gaston och se det fanns några jag inte hade..
Att hitta album som har ett samlarvärde är nästan omöjligt och då vet man deras värde, men för att läsa går dessa utmärkt att köpa..
Så när man hittar får man slå till och det facila priset av 20 kronor var det ingen tvekan, hittade två album..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...