onsdag 29 september 2021

Öppna dagen.

Får se om det blir sista gången man skriver om denna pandemi. Chansen är väl lika stor som för en snöboll i helvetet..
Men nu är vi ute ur tunneln..

Det här händer den 29 september enligt Folkhälsomyndigheten:
• Deltagartaken för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar tas bort..
• Deltagartaken för privata sammankomster i till exempel hyrda lokaler tas bort..
• De kvarvarande restriktioner som finns på serveringsställen, till exempel storlek på sällskap och avstånd mellan sällskap tas bort..
• Folkhälsomyndighetens råd om att arbeta hemifrån tas bort och en successiv återgång till arbetsplatsen kan inledas. Den som har symtom bör fortsatt stanna hemma och testa sig, och arbetsgivare bör då underlätta för hemarbete..

Välkommet för t.ex. krogar förmodar jag om de lyckats locka tillbaka f.d. anställda till en osäker bransch där det om en månad kan vara samma visa igen eller kanske ännu snabbare.. Hade jag haft ett annat jobb så skulle jag troligen inte återvända, men osagt är bäst.. Nu är jag pensionär och det enda jag kan bidra med är att gå ut och gynna dem..

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.