lördag 10 april 2021

Tagit mitt Covid-vaccin.

Man ska inte läsa för mycket media före man ska göra något extra, jag läste en jäkla massa kritik om Astra Zeneca men beställde ändå tid för vaccin idag lördag.. Det var med viss oro i kroppen jag gick dit för jag visste att folk fått Astra vaccinet..
Det är säkert inget större fel på det men det har kommit i rampljuset och media gasar ju på ibland utan att tänka efter..
Men till min häpnad hade man när det var min tur bytt till ettt vaccin från "Moderna" av någon anledning för på förmiddagen när en kompis var där hade han fått Astra vaccin.. Vilket vaccin vi än får så har det kommit igång och nu vaccineras här i Lidköping de som är födda 1946 och tidigare..
Var på Guldvingen och det verkade som om många ville ta sprutan för kön var ganska lång utanför det nedlagda ålderdomshemmet, vi ropades in och fick sätta oss på stolar i turordning, lite försenat men det gjorde inget.. Sedan fick man vänta 15 minuter i ett väntrum innan man gick hem..
Nu med Moderna vaccin så blir nästa i slutet av maj de med Astra får vänta till juli, de som vaccinerades med det denna gång..
Om man vågar sig ut sedan återstår att se, media lär väl fyllas med "expertråd" dess mer som vaccinera..

Inga kommentarer:

Kropen trilskas.

 Har fått en slänav någon orkeslös  i kroppen hemvården har fått rycka ut hit lera gånger för assistans.. vad det ärblir det inte bättre får...