lördag 10 april 2021

Köks-redskap.

Såg en artikel..
Köksprylar: 7 tips alla borde ha hemma..
Kockens tips för alla hemmakockar..
1. En vass kockkniv.. Har väl en halvslö kniv eller knivar av olika storlekar..
2. En större skärbräda.. Har några plast-skärbrädor av varierande storlek..
3. En hålslev.. Har jag faktiskt och har haft lite användning av..
4. En stor stekpanna.. Stor och stor men en har jag börjar bli sliten nu..
5. Kannmixer.. Har en blender som jag inte använder..
6. Stektermometer.. Nopp äger ingen..
7. Många bunkar och skålar.. Tja kanske en 4-5 stycken i alla fall, mycket plast..

Stekpannan jag har har börjat lägga av det fastnar i den trots den ska vara behandlad för att det inte ska göra det så dags för en ny.. Som tur har jag min gamla stekpanna kvar av järn som man får mata med steksmör men då fungerar den fint..
Men jag är långt ifrån någon kock köper mycker halvfabrkat.. Blir iblan färdig mat och faktiskt även hemlevererad mat från ett matställe går inte ut ocj äter numera.. Ska ta Covid-sprutan idag så då kanske man kan börja så smått, ta sig en dyr öl på någon krog till en början..

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.