måndag 18 januari 2021

Ute i det fria.

 Läste att det var en del folk ute på Otterstadsvikens is.. En plats som ger goda vibrationer från min ungdom då bilen var den käraste ägodelen..

Min Volvo Amazon sport som jag ägde på 1960-talet var ett fullblod 😎 Med den raggade jag utanför Folkets Park vid stängningsdags efter brudar som ville ha skjuts och man hängde på torget när de gick varvet runt där..

Men också anat, när man mekade med bilen på Esso Skaragatan och då när isen lagt sig på sjön typ Otterstadsviken.. Då var man där och lekte racer-förare och kanade runt på isen..

Nu är det bara minnen kvar äger inte ens en bil numera vilket gör gott för ekonomin men sämre om man ska utföra en sak lite längre bort och t.ex. hämta varor, därför beställer man hemleveranser så långt det går annars får man kalla in barnen..

Såg att man preparerat spåret i Råda för skidor vilket är trevlig för många.. Vet inte om "Lunnelid" fortfarande används.. På min skoltid så vintertid lades ofta friluftsdagen dit eller bandygrytan där vi fick  härja fritt..

Men nu finns det tydligen risk för töväder i veckan som troligen kan förstöra spåren i Råda och då allt bli som vanligt vid denna årstid med kort tid av möjligheter för skidor t.ex.. Även isen lär väl ta skada..



Inga kommentarer:

Satsningar på försvar.

  Försvarets budget ska ökas med 52,8 miljarder kronor fram till 2030, föreslår Försvarsberedningen.. Satsningarna ska bland annat gå till u...