onsdag 11 december 2019

Förbjuden julmat.

Nu närmar sig julen och vi får ta del av massor av "besserwisser-råd" genom många artiklar.. Blir så irriterad..

En sådan idiot artikel finns nu i Expressen under "Hälsoliv".. Maken till satans dumheter--
Dårarna skriver under rubriken "7 värstingar på julbordet du ska skippa.." Rena rama smörjan..
1. Feta och färdigköpta röror.. Upprör mig väl inte så mycket..
2. Julmust och julöl.. Kommer att finnas här.. Plus en kvarting Skåne..
3. Pepparkakor.. Har redan proppat i mig någon burk och köpt hem en till..
4. Knäck och choklad.. Upprör mig väl heller inte så muycket, men en Alladin ask blir det..
5. Prinskorvar och julskinkan.. Vilka jävla idioter, klart det blir detta.. Vegoalternativet vet var ni kan stoppa upp det..
6. Ris a la malta.. Det finns inte här på julbordet längre. Det var mor expert på så hon fick låsa in det dagen före julafton..
7. Julvörtslimpa.. Finns heller inte här men väl kavring bröd som jag gärna tar ost på, t.ex. prästost..

Det värsta hånet mot mig är att anmärka på min julskinka den traditionella för det skall ni ha ett "fuck you"......
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Blockad.

 Nu när det övertidsblockad för vårdpersonal och naturligtvis får Lidköpings sjukhus i vanlig ordning dra det kortaste strået då avdelningar...