måndag 22 april 2019

Deklarationen.

Hade för mig att förra året fanns det ingen brevlåda utanför Skatteverket då var inne och lämnade av blanketten när det var öppet..
I år fick jag för mig att jag läst någonstans att brevlådan ute var tillbaka så jag tog en chans och visst var den det, så det vara bara att stoppa i blanketten.. Lite service var tillbaka..
Många deklarerar ju elektroniskt men det kan inte jag då jag får pension från Norge som måste redovisas för vårt Skatteverk..
För i Norge är de så vänliga mot oss pensionärer att där behöver man bara lägga 15% i skatt vilket inte gillas av svenska politiker och skatteverk..
Så de läger därför på ca 15& på den svenska deklarationen vilket innebär en rejäl kvarskatt varje år.. Som svensk pensionär skall du fan inte tro att du skall hya det gott på gamla dar,, Om du inte tjänat storkovan eller sparat privat ordentligt.. Vanlig knegare med normal lön eller en hemmafru skall tryckas ner..
Nu skall jag inte gnälla för jag får ut bra med min norska pension ändå, så jag inte behöver vända på slantarna, men ändå.....

Inga kommentarer:

Blockad.

 Nu när det övertidsblockad för vårdpersonal och naturligtvis får Lidköpings sjukhus i vanlig ordning dra det kortaste strået då avdelningar...