onsdag 20 mars 2019

Områden där det kan byggas.

Tydligen tror vissa i Lidköping att vi är ca tiotusen mer till 2050 vilket egentligen jag inte borde bry mig om för då lär inte min närvaro finnas..
Även om jag är kvar i jordelivet så lär jag antagligen inte bry mig så mycket om hur Lidköping ser ut.. Men just nu så kan man fundera.. Vi säger att vi nu är 40 000 invånare och det är 30 år kvar till 2050, då skulle vi behöva en tillväxt på ca 300 per år och det är väl inte omöjligt..
Men det måste finnas något som drar till stan, rekreation med nöjen, arbeten, bostäder t.ex. För att ta något så är ett nytt badhus värt namnet en god början och då menar jag inte ett snål-badhus som verkar vara på tapeten..
Men arbete och bostäder är ändå det folk först och främst måste ha.. Då har man tydligen tänkt på tre lite större utvecklingsområden för bostäder som man tittar på just nu. Det är Framnäs, området där ställverket finns och Lilleskog i Dalängen.. Alltså måste Hamnstaden ligga lite längre bort i tiden men frågan är hur fort dessa tre områden kan bebyggas.. Uppe i Stenhammar där Lidens låg är väl et större område också även om det inte ligger i närheten av centrum..

Vilket kommer igång först? Inte lär det bli långbänken Hamnstaden i alla fall men Stenhammar måste väl ligga bra till, planering i år och byggstart nästa år.. Just nu pågår bygget där HL båtar låg..
Med 120 lägenheter är väl bygget där HL båtar låg ett av de största nybyggena i stan ett bra tag framöver.. Bygget på Torggatan verkar vara lagd på is ett tag, det vore ett mycket centralt läge annars..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Kropen trilskas.

 Har fått en slänav någon orkeslös  i kroppen hemvården har fått rycka ut hit lera gånger för assistans.. vad det ärblir det inte bättre får...