fredag 22 september 2017

Handla matkasse.

Det har gått innan och handla matkassar i Lidköping men nu ger sig ICA i Lidköping in i spelet också.. Vad jag förstod är det Hjertbergs och Margretelunds butikerna som börjar.. Personligen är jag inte intresserad på mig verkar det lite bökigt men för vissa är det kanske välkommet.. Så är man inte heller trogen enbart till ICA..
Vill kunna se och välja själv och alltid blir det något spontanköp.. Så är det det med den sociala biten också, alltid träffar man någon att tjöta med.. Men för någon enstaka gång kanske..
Hjertberg.
Margretelund.

Vad jag förstår finns också:
COOP online. Men där är det så att de inte levererar till din dörr utan du får hämta kassen själv i butiken och då försvinner det mesta av fördelen..
Linas matkasse.

Upp till var och en att avgöra om det är värt besväret, kollade aldrig om det kostar lite extra att få det hemkört vilket det borde göra.. Jag vet när man hade hemleverans av pizza här i stan så fick man betala extra vad det nu var..
Vet att det går också att beställa via systembolaget men det är snårigt där då vi i Sverige inte är betrodda att köpa alkohol utan förmyndare över oss.. Så vad som gäller där låter jag vara oskrivet..

Inga kommentarer:

Framtiden med pension

Läser en del åsikter om pensionen att vi skall göra si eller så.. Klarar du av det så det viktigaste är att arbeta ett helt arbetsliv och ...