lördag 23 september 2017

Ett fynd.

När jag vill ha fisk kollar jag alltid efter sil, men det var länge sedan som jag hittade det, då blir det makrill eller torsk.. Lax kan gå men den är så satans dyr..
MEN MEN, var på Lidl och handlade och till min förvåning hade man paket med sil där(färsk) men bara två kvar så jag köpte båda.. Det var som att vinna en högvinst och jag delade upp dem i fyra högar skall ta en idag, mums.. Resten måste jag frysa men så får det bli..
Jag älskar sil och kan njuta av dem kalla på hård smörgås med majonnäs det är så jag blir sugen bara jag skriver om det.. Så idag blir det en mat-högtid, mos, rårivna morötter, lingonsylt samt en bamseöl.. Livet är gott vissa stunder..

Inga kommentarer:

Kropen trilskas.

 Har fått en slänav någon orkeslös  i kroppen hemvården har fått rycka ut hit lera gånger för assistans.. vad det ärblir det inte bättre får...