fredag 4 augusti 2017

Skattehuset blir bostäder.

Ett tag trodde jag att gamla skattehuset skulle bli trygghetsboende men det sket sig, så då ock min ansökan där.. Nåväl det gör inte så mycket jag bor bra här men någon gång behöver jag flytta och då är ett trygghetsboende ett bra alternativ nu när man börjar bli till åren..
I skattehuset pågår ombyggnad för fullt och ansökan kan komma in i september för inflyttning i början av 2018.. Det är tre våningar med hiss och ett garage i källaren, huset består av 15 ettor, där 10 av dessa i bottenplanet är öronmärkta som studentlägenheter, övrigt 9 tvåor, 4 treor och 1 fyra.. Priset på att hyra hittade jag inte, men centralt och nyrenoverat borgar väl inte för låga priser..
Skall du söka studentlägenhet krävs ett intyg från Campus eller CSN om att du läser på heltid.. Mycket mer centralt kan det knappt bli, med tillgång till mycket och inte långt från systembolaget..
Här kan du få bo om du uppfyller kriterierna för AB Bostäders villkor t.ex. står i bostadskö.. Ungefär tio minuters gångtid till Campus, kanske femton minuter om du går långsamt..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.