torsdag 22 juni 2017

Vårt vackra Tingshus.

Vårt vackra Tingshus tog staten ifrån oss som Tingshus som så mycket annat som den skitna staten tagit ifrån oss i Lidköping..
Nu skall det bli sex bostadsrätter. I lokalen ska även en mödravårdsmottagning finnas. Arbetet har pågått sedan i våras har jag för mig.. Huset är vackert och kanske inte på det sättet anpassat för en mödravårdscentral.. Det har gjorts en kulturhistorisk utredning om detta hus,(pdf fil) tyvärr enligt min mening byggde man till en ful utbyggnad..
Nu är det på gång i alla fall och inte lär det bli jag som har råd med en lägenhet där..

Här har man faktiskt stått inför skranket, inget allvarligt men kollat på bistra gubbar som satt en bit upphöjda över en för att visa sin överhöghet antar jag.. Fortkörning och jag blånekade men de trodde mig inte riktigt så det blev 6 månader utan körkort.. Så detta hus har jag sett inifrån.. Många år sedan nu fick tillbaka körkortet lagom till det blev högertrafik..

Inga kommentarer:

Blockad.

 Nu när det övertidsblockad för vårdpersonal och naturligtvis får Lidköpings sjukhus i vanlig ordning dra det kortaste strået då avdelningar...