torsdag 18 maj 2017

Äntligen.

Visserligen hade vi några varma dagar i början av maj eller vad det var, men denna dag känns för mig som den första sommardagen.. På min balkong visar det vid tolvtiden 23 grader, underbart..
Kände att det var något på gång redan tidigt i morse så när jag tog cykeln så hade jag på mig sommarjackan.. Men jag tog en tröja på under jackan men över t-shirten och det skulle jag inte gjort.. Det hade räckt gott och väl med bara sommarjackan över t-shirten..
Nu kanske vi får njuta ett par dagar av detta men man säger att snart så blir det normala maj temperaturer på runt 15 grader och det får man väl acceptera..
Ännu har man inte anammat solbryggorna i centrum men det kommer att öka.. Denna varma lördag var det inte många framme vid tolvtiden.. Vi får se om det blir en glasskiosk eller fikaställe här... Mig kvittar det, för det finns massor av fikaställen runt omkring eller om man har med sig en termos..

Inga kommentarer:

Blockad.

 Nu när det övertidsblockad för vårdpersonal och naturligtvis får Lidköpings sjukhus i vanlig ordning dra det kortaste strået då avdelningar...