torsdag 15 december 2016

Fel på routern.

Vilket fruktansvärt öde!!!
För några dagar sedan skrev jag om strul eller datorhaveri som det stod i apoteket när jag skulle handla.. Det ställde till det för dem då varken hantering av recept eller kassorna gick att använda..
Nu håller kommun på och uppgradera bredbandet i stan och hos AB Bostäder byter man ut switchar för bredbandet.. "Om ni har problem skrev man på en skylt i trappgången kontakta Telia Support.. Jo tack, nog tusan blev det problem..
Nu efter nästan ett dygn så har systemet puffat igång förutom min fasta telefon, men eftersom jag har mobil också så är inte det så allvarligt, Telia håller på här och felsöker.. TV:n och internet fungerar nu och det är viktigast..
Tänk att först när man inte har något så märker man hur beroende man är, en hel kväll utan TV blev faktiskt frustrerande fast det egentligen inte skulle bli det, men tydligen har jag inte lärt mig att skifta från TV till att t.ex. läsa en bok eller något annat, dumt..
Viktigast var att internet kom igång då jag gör en hel del över det bland annat banken och sociala kontakter med långväga kompisar.. Så liksom apoteken blir handlingsförlamade så blev i princip jag det också, det skrämde mig lite.. Men nu kan jag ta ur tummen ur munnen och falla tillbaka till rutinen att min router alltid ska fungera..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...