måndag 11 juli 2016

Mer alkohol under semestern!

Det finns få perioder under året som erbjuder lika många tillfällen att dricka alkohol som under sommar och semester.. Enligt en ny undersökning som nätverket IQ låtit Sifo göra svarar mer än hälften att de dricker mer alkohol under semestern skrivs det..
Och det behövs väl inget större IQ för att begripa det.. Måste man ha en undersökning om det? Får man problem med alkohol så finns de redan där innan och semesterperioden kan väl öka de problemen..

"Därför är det extra viktigt att redan innan semestern fundera på hur och varför man dricker, för att skapa en medvetenhet kring sin egen alkoholkonsumtion," säger IQ..
Inte heller där är väl semestern bara den tid de som har problem behöver tänka över sin situation utan hela tiden om man erkänner sina problem..
Nu har jag evig semester och kan dricka när jag vill.. Men när jag hade semester är det klart det blev både ett och två glas öl t.ex. extra och då med mig som massor av andra utan några som helst problem..
Så för min del gör jag det inte märkligare än vad det är och tar mig gärna en alkoholhaltig dryck på balkongen.. Förhoppningsvis så tar folk med problem tag i dem och inser sitt och anhörigas bästa..

Inga kommentarer:

Framtiden med pension

Läser en del åsikter om pensionen att vi skall göra si eller så.. Klarar du av det så det viktigaste är att arbeta ett helt arbetsliv och ...