söndag 26 juni 2016

Mås-lopp.

Nu verkar det som det värsta är över, men för ett litet tag sedan blev man överfallen av de satans måsarna, för min del var det området precis söder om Limtorget.. Fick cykla rena gatloppet..
De kräken störtdök över huvudet troligtvis en unge någonstans hade jag fått tag i dem hade slagit dem i backen.. Men denna söndag verkade det helt lugnt.. Om de firade midsommar jag vet inte..
Nu har aldrig de varit så nära vad jag tror men Blir du "måsriven" är rådet att uppsöka vårdcentral för att få en stelkrampsspruta, skrivs det.. Inte nog med att de anfaller de för ett jäkla oljud också.. En del tycker att det är pittoreskt med måsar och påminner om hav.. De får gärna flyga ut över vatten eller runt feskebåtar, men tusan inte en meter eller så ovanför mitt huvud..
Det sägs att de kan utföra bajsattacker som en försvarsmekanism, då skulle man haft en hagelbössa, men man hade ändå inte fått skjuta.

Inga kommentarer:

Framtiden med pension

Läser en del åsikter om pensionen att vi skall göra si eller så.. Klarar du av det så det viktigaste är att arbeta ett helt arbetsliv och ...