måndag 9 maj 2016

Vår frukost.

Vet inte hur många gånger jag läst om hur viktig frukosten är.. "Det viktigaste är frukost, lunch och middag. Där har du möjlighet att få i dig allt du behöver när det gäller fett, proteiner och kolhydrater, vitaminer och mineraler."
En frukost som innehåller alla de delarna är en bra frukost.. Den kan bestå av en mjölkprodukt som fil eller yoghurt, färsk frukt och grönsaker och en grov smörgås med till exempel smörgåsfett, skinka eller hummus.. Har sällan skinka till frukost och aldrig hummus vilket inte smakar mig alls..
Det blir någon form av yoghurt och ett ägg e.v. smörgås kan slinka ner, samt naturligtvis kaffe varje morgon det får räcka, blir ingen trendfrukost med en massa frön..
Hade en kompis som startade dagen med en kopp kaffe och en bulle plus en cigarett och han lever bra ännu, kanske den vanan förändrats nu.. Det är väl så att vi alla har sätt att få igång dagen, frukosten kommer förr eller senare, vissa måste vara igång lite innan man äter..
Bland de godaste frukostarna var när jag åkte till Ingas kafé på Kinnegatan, de öppnade tidigt på morgonen och tog mig en frukost där, åt något man inte stått med själv och lagat, perfekt.. Vad jag vet så öppnar de ännu klocka sex och man kanske skulle ta sig en morgon-frukost-tur igen..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...