tisdag 5 april 2016

Bilar med rang.

Under en cykeltur såg jag man höll på att fotografera två tidsepoker gällande bilar, en gammal Ford(tror jag) och en Dodge Viper(vet jag). Alltså två helt skilda tider och jag funderade på vilken skulle jag egentligen vilja ha?
Inte för att det är aktuellt men i fantasin så.. Forden i den formen ger ett lugn och ro samt att kunna ta med nära o kära på en behaglig tur(vid bra väder).. Den vore en bra sommarbil, kanske man finge irriterande stressade bilister i hasorna, men so what...
Dodge Viper är av helt annan klass.. Där gäller fart och en slags symbol att man lyckats, för män i alla fall. Vem skulle inte ställa en Dodge Viper på parkeringen eller garageuppfarten.. Faran ligger väl i att man får problem med att behålla körkortet när man susar förbi fartkamerorna.
Det är en del år mellan dessa, men prismässigt idag vet jag inte hur mycket det skiljer.. Att äga så har väl båda sin beskärda del av prestige..

2 kommentarer:

Mille sa...

Jag skulle definitivt valt "old school" och irriterat alla andra :-)

Leif Johansson. sa...

Lutar nog åt det hållet också....

Satsningar på försvar.

  Försvarets budget ska ökas med 52,8 miljarder kronor fram till 2030, föreslår Försvarsberedningen.. Satsningarna ska bland annat gå till u...