torsdag 18 april 2024

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte ihåg vad det kostade men det gick smärtfritt..

Visste inte att Trafikverket hade lokal här i stan det är väl flyttat till Skövde som allt annat myndighetsutövande trodde jag..

Men där hade jag tydligen fel om detta fortfarande gäller så läser jag:

Hos oss kan du fotografera dig för körkortsförnyelse.
Här görs också teoriprov samt körprov för behörighet B, B96 och BE.
Adress: Sockerbruksgatan 1, entré E (ingång från framsidan av Sockerbruket)..

En myndighet som inte flytt fältet(ännu) man får tacka men detta var nog min sista förnyelse av körkortet då man säkert faller för ålder..

 

Inga kommentarer:

Centrum!

  Samtidigt som en ny utredning visar att Lidköping är en bra och stark handelsstad stänger flera butiker i centrum. Men butiksnedläggning...