fredag 29 mars 2024

Mat för bantning!

 Skulle definitivt behöva gå ner runt 20 kg men att ta sig i kragen och göra det är nästan omöjligt..

Men råd finns det i massor därute: "Gå ner i vikt utan att behöva känna dig hungrig?
Det finns mängder av rätter som ger en bra mättnadskänsla utan att kaloriintaget sticker iväg.." 

Mitt problem är stunderna emellan måltiderna och att hålla fingrarna borta från de förbjudna varorna när man är och handlar.. Och flera av dessa "rätter" nedan känns tveksamma..

Men som sagt råd finns det gott om, här är några:

1. Sallad med kyckling, visst kan jag tänka mig bara att få motivation

2. Lins- och grönsaksgryta, inte vad jag längtar efter precis

3. Hummus och grönsakspinnar, nä inte det heller tror inte det smakar gommen

4. Fetaost- och grönsakspasta, vet inte osäker, inget jag längtar efter

5. Grönsakssoppa med bönor, grönsakssoppa ok men bönor inte säkert

6. Quinoasallad med grönsaker, vet i tusan om det skulle ge en mättnadskänsla

7. Kycklingfajitas med zucchini, ok med kyckling men är rädd att den kyckling man äter inte är godkänd även om man tar sallad till

8. Bulgurrisotto med champinjoner, vet inte hur det fungerar

9. Fisk med rostade grönsaker, absolut fisk med detta tillbehör men min favorit makrill är inte precis kalorisnål men nyttig

10. Kryddig chili gjord av kalkon, kanske något att tänka på om det inte är för bökigt..

Många rätter som verkar lite udda som man inte vet hur man regerar mot om man blir mätt eller suget emellan blir hårdare.. Men man vet inte om man inte försöker hade jag varit yngre så skulle jag nog varit mer positiv till detta förutom linser då..

 

Men en ren sallad kan slinka ner ibland det är gott vet inte om olivolja med tillsatta örter är godkända ur bantningsperspektiv men det har jag i vilket höjer smaken..


 Google.

 

 

Inga kommentarer:

Satsningar på försvar.

  Försvarets budget ska ökas med 52,8 miljarder kronor fram till 2030, föreslår Försvarsberedningen.. Satsningarna ska bland annat gå till u...