torsdag 8 december 2022

Ta energiråd med lugn och ro.

Ingen har väl undgått skriverierna om alla råd vi får att spara energi.. Vissa kanske är motiverade man kan duscha lite mindre tid, frosta av frysen, t.ex. men vissa är åt pipsvängen..
Har jag tjugo gradet inne(vilket det är här som hyresgäst) så inte tusan sänker jag den mer, köp en extra tröja sa "Steffo" på TV4❓ Kan du göra om det roar dig men jag skall kunna gå normalt klädd som jag brukar i lägenheten inte påpaltad..
Samt att en del kommuner har gått till överdrift och dragit in på det som speciellt nu vid juletid gör folk glada inte sällan släcker belysning tidigt och andra "juleting" förminskas.. Det kan väl inte störa så mycket under denna tid och så kan man undra varför kärnkraftverk stängs ner för underhåll❓Mitt i vintertid..
Jag lever inte i en "Sörgårdsidyll" utan i ett hyreshus och där trivs jag men vill inte inkräkta på det liv jag har haft/levt i många år här.. Kan ni ute i omgivningen inskränka på ert energi-liv så gör det, jag kan/gör det inte för det är vid sin gräns nu.. En dag blir det sommar igen..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Kropen trilskas.

 Har fått en slänav någon orkeslös  i kroppen hemvården har fått rycka ut hit lera gånger för assistans.. vad det ärblir det inte bättre får...