fredag 26 november 2021

Rea på gång.

Vet inte om ni faller för locktoner typ "Black Friday" själv bryr jag mig inte har köpt de dyrare saker jag behövt när jag behövt dem.. I år har det blivt TV, Monitor, Dator skulle behöva en kaffebryggare eller något man lagar kaffe i min börjar bli gammal nu..
Alla vet vi att vi riskerar att bli lurade på dessa rea-jippon en del gör vad som är rätt medan andra är skrupelfria och drar sig inte för att skinna oss på pengar
Och lagen då, jovisst men först måste man avslja "bedragarna"..
Det här säger lagen..
En näringsidkare får vid marknadsföring av produkter använda uttrycket ”realisation” eller något annat uttryck med motsvarande innebörd bara om:
försäljningen avser produkter som ingår i näringsidkarens ordinarie sortiment, försäljningen sker under en begränsad tid, och priserna är väsentligt lägre än näringsidkarens normala priser för motsvarande produkter.,

Undrar hur många som följer detta?
Efter jul har vi ju mellandagsreorna troligen och då gäller lagen också, troligen blir vi lika mycket lurade vid några tillfällen då också..

Inga kommentarer:

Kavrg-brist.

  Kvarghyllorna ekar tomma i flera matvarubutiker i Lidköping.. Ingen hade räknat med en sådan stor efterfrågan på just kvarg  – Det är bris...